UA-118373460-1 tag: tag: tag: tag:

Coaching aktorski prowadzi Marcin Zarzeczny 

jedyny licencjonowany nauczyciel Techniki Chubbuck na Polskę, Czechy i Słowację, uczeń Ivany Chubbuck wykształcony w jej Chubbuck Studio Los Angeles. Też aktor teatralny i filmowy, teatrolog, instruktor teatralny, absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie, Państwowego Studium Aktorskiego przy Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie oraz Studium Muzycznego I stopnia w Kraśniku. Uczestnik masterclass Gary'ego Condes'a 'Scene study'/Londyn. 2 latach 2015-2019 aktor etatowy w Teatrze Polskim w Szczecinie, współpracował z warszawskim Teatrem Komedia oraz Krakowskim Teatrem Komedia, Jaracza w Olsztynie, Dramatycznym w Wałbrzychu, Ludowym w Krakowie oraz warszawskimi: Capitol, Na Woli, Wytwórnia oraz Laboratorium Dramatu. Autor głośnego monodramu pt. "Zwierzenia bezrobotnego aktora" wystawionego ponad sto razy w Polsce, Indiach, Niemczech, Islandii i Iranie. Jego teksty publikowane były w amerykańskich magazynach literackich, m. in. w Thought Notebook. Reprezentowany przez agencję Amazon Artist Management/Londyn/UK oraz Ori Actors Kuby Biskupskiego.

Zapisz się

REZERWACJA MIEJSC

Potwierdzenie rezerwacji następuje po przesłaniu nam wizytówki z numerem telefonu i krótkiej notce o sobie oraz wpłaceniu czesnego w przypadku zajęć stałych w Warszawie, pełnej kwoty w przypadu zajęć dwudniowych na konto:

Centrum Rozwoju Artystycznego Marcin Zarzeczny

mBank 25 1140 2004 0000 3202 7799 5413 z dopiskiem ‘Chubbuck/miasto/miesiąc’

Po dokonaniu przelewu proszę wysłać maila na adres chubbuck@zarzeczny.eu z informacją o rezerwacji miejsca, numerem telefonu oraz max dwuminutową wizytówką.

Bezkosztowa rezygnacja z udziału z warsztatów może odbyć się na :

-2 tygodnie przed rozpoczęciem warsztatów aktorskich.

Rezerwacja obowiązuje trzy dni, w ciągu trzech dni należy zrobić przelew oraz wysłać potwierdzenie. Po trzech dniach, rezerwacja wygasa.

 

Chubbuck Studio. Będziemy robić super rzeczy. Technika Ivany Chubbuck polega na wykorzystaniu personalnego bólu i użyciu go w sztuce. Ten ból zamieniamy w motywację do zrealizowania celu jaki wyznaczamy dla postaci w scenie, a co za tym idzie, również sobie. Praca wygląda w ten sposób, że najpierw wyznaczamy cel życia postaci, są to zawsze najważniejsze potrzeby ludzkie, np. potrzebuję założyć rodzinę, znaleźć miłość, potrzebuję zamknięcia (dla postaci związanych ze śmiercią najbliższych), wybaczenia, etc. Potem pracujemy nad określeniem celu w scenie, który buduje cel życia postaci. Załóżmy, że celem życia postaci jest: potrzebuję, żebyś mi wybaczył. Odpowiednim celem w scenie dla celu życia postaci, określanym na podstawie kontekstu i treści sceny może być np., potrzebuję twojego wsparcia w odnalezieniu odwagi, bym mógł przeprosić. Jest to przykładowy cel w scenie, bardzo prawdopodobny. Na kolejnym etapie określamy przeszkody dla postaci w osiągnięciu celu w scenie. Od tego momentu zaczyna się fascynująca przygoda, teraz moim zadaniem jest znalezienie substytutu, czyli osoby od której w swoim życiu potrzebuję w danym momencie tego samego co moja postać w scenie. Do znalezienia tej osoby korzystam z narzędzia "informational diary", pamiętnika informacyjnego. Moim substytutem zawsze są osoby dla mnie najważniejsze, mama, tata, brat, siostra, mąż, żona, etc. Od tego momentu pracuję z moim substytutem. Zakładając, że moim substytutem jest moja matka, już wiem, że to co nas dotyczy jest super silne, w związku z tym, moja motywacja do wejścia w scenę jest olbrzymia. Przekłada się to na stworzenie pełnej życia postaci. Kiedy już moja potrzeba jest uświadomiona w sercu i ciele, mam już gotową motywację do wygrania swojego celu. Pomaga w tym jedna z ideii Ivany, że nigdy nie gramy ofiary, nawet jeśli postać jest napisana jako ofiara, zawsze walczymy do samego końca. Ludzie potrzebują inspiracji, potrzebują bohaterów, którzy będą ich/nas inspirować do zmian w życiu działających na naszą korzyść. Jest to niuans, ale ten niuans robi ogromną robotę w jakości i efektywności aktora/ki. U Ivany najważniejsze jest postawienie celu i próba wygrania go za wszelką cenę. To powoduje, że taki rodzaj aktorstwa jest emocjonujący i trudno oderwać od takiego performansu uwagę. No one wants to watch passenger, you need to be driver. Ivana Chubbuck, z wykształcenia m.in. psycholożka, socjolożka doskonale wychwyciła zachowania ludzkie i efektywnie zawarła je w swojej Technice. Żeby zwiększyć efektywność i efektowność aktorstwa Ivana zamieściła w swojej metodzie również kolejne kroki, jak obiekty wewnętrzne, tematy i minicele, miejsce, monolog wewnętrzny, ostatnią myśl, czynności, wcześniejsze okoliczności i oczywiście krok 12, najtrudniejszy-zaufaj swojej pracy, odpuść i baw się dobrze. Bo efektem końcowym ma być przyjemność z mojego działania aktorskiego. Ból jest tylko podstawą naszej motywacji, reszta to dobra zabawa i przyjemność z grania i wygrywania. 

Podczas warsztatu będziemy uczyć się wykorzystania poszczególnych kroków w aktorstwie, czerpania z naszego bólu i zmiany go na nasze złoto-changing shit into gold, zdrowego egoizmu, bo bez niego nie ma motywacji do wygrywania, przyjemności bycia w intymnym kontakcie.

TECHNIKA CHUBBUCK - warsztaty aktorskie 

przeznaczone dla aktorów, studentów szkół aktorskich oraz aktorów niezawodowych gotowych na pracę z emocjami*

*aktorzy niezawodowi proszeni są o przygotowanie self-tape z monologiem. Na tej podstawie będziemy rozpatrywać kandydatury. 

WARSZAWA/  KROKI 1-5 oraz Czynności/ 27-29 lipca/ ok 20h warsztatu w godz. 15.30 do ok. 21.30/ zapisy do 17 lipca || 650 zł do 24 czerwca w przedsprzedaży// 700zł od 25 czerwca// studenci aktorstwa 600zł w przedsprzedaży, później 650zł //udział jako obserwator/ka 250zł// Studio Mana// 10 miejsc

KRAKÓW/ SCENA SUPERNOVA/ 1-2 czerwca w godz. 15.00-21 oraz 3 czerwca w godz. 11-max 17.oo/ KROKI 1-5+ Czynności/ zapisy do 22 maja/ 700zł w przedsprzedaży do 11 maja/ od 12 maja 750zł/ udział jako obserwator/ka 250zł/ 10 MIEJSC

WROCŁAW/ AST/ 24-25 lipca w godz. 15-21/ KROKI 1-5+ Czynności/ zapisy do 12 lipca/ 600zł/ dla studentów aktorstwa 550zł w przedsprzedaży do 15 czerwca/ od 16 czerwca 650zł/ dla studentów aktorstwa 600zł/ udział jako obserwator/ka 220zł/ 10 MIEJSC

Chodźcie, fajnie jest