UA-118373460-1 tag: tag: tag: tag:

Chodźcie, fajnie jest!

warsztaty aktorskie, zajęcia aktorskie, warsztaty teatralne

Paula Piotrowska-Polish actress who trained in the UK (East 15 Acting School). She's passionate about text analysis, physical theatre and Shakespeare. She has experience as an assistant stage manager, casting assistant and a writer. She collaborated with Shakespeare's Globe in London, Greenside at Edinburgh Fringe Festival and Finborough Theatre in London. She took part in many workshops and would love to share her knowledge and skills with you. At the moment she's working on her one-woman show.

 

 

 

 

Mondays 1p.m.-4.p.m./ GMT/

6.30pm-9.30 IST Mumbai

EUR 200 / start 5th April 2021

paying EURO 200=900zł PLN 

questions: biuro@warsztatyteatralne.eu  

Actor center, warsztaty aktorskie warsztaty teatralne Marcin Zarzeczny

trenuje Marcin Zarzeczny, jedyny licencjonowany nauczyciel Techniki Chubbuck na Polskę, Czechy oraz Słowację, wykształcony w Chubbuck Studio Los Angeles akredytowany przez Ivanę Chubbuck

 

Technika Meisnera Warszawa

// pierwsze kroki

Ciągły trening i poznawanie nowych technik są szczególnie ważne w zawodzie aktora. Żaden inny „fach” nie wymaga takiej pracy nad sobą - swoim instrumentem, jak zawód aktora/improwizatora/stand-upera.Technika Meisnera - Pierwsze kroki to kurs, który zapozna Was z podstawową praktyką w technice Meisnera, czyli ćwiczeniem „Repetition”. „To ćwiczenie zaprojektowane w taki sposób, żeby usunąć "intelektualizm" z aktora, a zamiast tego sprawić żeby reagował spontanicznie"- Sanford Meisner "(...)to eliminate all intellectuality from the actor’s instrument and to make him a spontaneous responder (...) " - Sanford Meisner.

 

 

 

Kurs pozwala w krótkim czasie poznać pryncypia wyznawane przez Sanforda Meisnera: uczy wychodzić z własnej głowy, aktywnie słuchać, ufać sobie, reagować szczerze i spontanicznie, a przede wszystkim ma na celu bycie w świadomym, głębokim kontakcie z parterem na scenie, pracując w teraźniejszości, tu i teraz bez planowania, oczekiwania efektu. Stosując się do prostych, choć wymagających precyzji i ćwiczenia zasad, odkryjesz, że masz w sobie wszystko: cały wachlarz emocji.

Ewa Ostrowska-Kunert - aktorka, coach, producentka. Ukończyła pełen trening aktorski w Technice Sanforda Meisnera w Actor’s Temple w Londynie, pod okiem Garego Condes’a. Jest jedną z nielicznych osób w Polsce sumiennie wykształconych w tej technice. Pobierała indywidualne lekcje m.in. u Toma Radcliffe, wybitnego trenera techniki, który przez lata szkolił się u samego mistrza, Sanfora Meisnera. Od 10 lat roku prowadzi regularne zajęcia aktorskie. Uczyła mi.in w studio Acting Coach oraz w Laboratorium Meisnera, AktorStudio w Warszawie. Obecnie uczy w Drama Point i Szkole Impro. Regularnie występuje na scenie, obecnie w roli Stewardessy Iwony w spektaklu "Wniebowzięte" reż. Albert Osik.

 

Weekendowe intro do Meisnera Warszawa 13-15 listopada 17.oo-22.oo // 15 godzin, Nowolipie 17b/99 

PRZEDSPRZEDAŻ 480zł do 17 października// 600zł od 18 października do 7 listopada//   

Warsztaty semestralne: 

Wprowadzenie do Meisnera, Repetition, Przygotowanie emocjonalne

36 godzin zajęć /środy 18.00-20.00, max 12 osób w grupie

koszt semestru 1200zł START 2 września/ środy

Zarezerwuj miejsce w nowej grupie- startujemy, kiedy uzbiera się 10 osobowa grupa

 

Warunkiem rezerwacji miejsca jest dokonanie wpłaty zaliczki w wysokości 200zł - warsztaty weekendowe, 300zł w przypadku warsztatu całorocxznego. Istnieje możliwość rozbicia kwoty na raty.

mBank 29 1140 2004 0000 3502 8016 2271 Centrum Rozwoju Artystycznego z dopiskiem Meisner/

Bezkosztowa rezygnacja z udziału z warsztatów może odbyć się na dwa tygodnie przed rozpoczęciem kursu. Po tym okresie nie zwracamy zaliczki.
warsztaty aktorskie, warsztaty teatralne, actor center

Technika Meisnera

Actor center, warsztaty aktorskie, zajęcia aktorskie, warsztaty teatralne, Marcin Zarzeczny

Poznaj Olka.

warsztaty aktorskie w Warszawie, warsztaty aktorskie w Krakowie. W

warsztaty teatralne w Warszawie. Warsztaty aktorskie w Warszawie. Warsztaty aktorskie w Krakowie. Warsztaty teatralne w Krakowie.

warsztaty teatralne w Warszawie. Warsztaty aktorskie w Warszawie. Warsztaty aktorskie w Krakowie. Warsztaty teatralne w Krakowie.

warsztaty teatralne  

warsztaty teatralne  

warsztaty teatralne  

warsztaty teatralne  

warsztaty teatralne  

Weekendowe warsztaty PIASKOWNICA

Intensywne zajęcia skierowane są dla osób początkujących. Będziemy pracować nad tym co wg nas w aktorstwie jest najważniejsze, czyli nad kontaktem. Właśnie bycie w kontakcie powoduje spontaniczne reakcje, które stwarzają wiarygodność i prawdę scen.  Nasze zajęcia będą składać się z pracy z ciałem, z partnerem, z zadań aktorskich. Zapraszamy uczestników od 16 roku życia do 80.
Maksymalna ilość uczestników 10.
Warsztaty prowadzi Marcin Zarzeczny - jeden z głównych aktorów filmu głośnego filmu SUPERNOVA w reż. Bartosza Kruhlika - zdobywcy Złotego Orła na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2019. Strona aktora: www.marcinzarzeczny.pl 

Tematem kolejnych warsztatów będą:
KIM JESTEŚ?
KONFLIKT i jego rozwiązanie, struktura sceny w dramacie
OKOLICZNOŚCI ZAŁOŻONE - magiczne GDYBY


10 godzin warsztatów
22 maja 13-19.oo w tym godzina przerwy obiadowej
23 maja 11-17.oo w tym godzina przerwy obiadowej
Studio Mana/ Nowolipie 17b// Warszawa
PRZEDSPRZEDAŻ 350zł do 17 października// 450zł od 18 października do 1 listopada/ 
Zajęcia prowadzi Marcin Zarzeczny/Natalia Sołtysik

Rezerwacja miejsc.
Warunkiem potwierdzenia rezerwacji jest wpłacenie pełnej kwoty na niżej podane konto.  

Bezkosztowa rezygnacja z udziału z warsztatów może odbyć się na 8 dni przed rozpoczęciem kursu. Po tym okresie nie zwracamy zaliczki.
Po dokonaniu przelewu, prosimy, wysłać maila na adres biuro@warsztatyteatralne.eu z informacją o rezerwacji miejsca z podaniem numeru telefonu w celu kontaktu.

Centrum Rozwoju Artystycznego Marcin Zarzeczny

mBank 29 1140 2004 0000 3502 8016 2271 z dopiskiem  "Weekendowe/marzec2020 '.








Actor' center, warsztaty aktorskie, zajęcia aktorskie, warsztaty teatralne, Marcin Zarzeczny
Marcin Zarzeczny w Supernovej
warsztaty aktorskie, zajęcia aktorskie, warsztaty teatralne

 online AMERICAN MOVIE SCENES

For those who have already had their first experience with acting, we have prepared workshops for advanced players: contemporary scenes, where you will learn how to work on a script. We will show you how to approche analysis step by step, how to find information relevant to the character: goals, circumstances and emotional state, how to work with given circumstances to finally breathe life into the character.In the first semester, we will deal with dramatic scenes, in the second - comedy scenes. We will work on the scenes from classics movies.We offer:

-30 hours of 10 classes,

-a place in a group of up to 12 people.

American movie scenes workshops, where we work in pairs throughout the semester on specific scenes from the classics of American cinema.  Come on! It is fun.You are welcome!

led by Paula Piotrowska

zapisz się

zapisz się

DARMOWA KONSULTACJA AKTORSKA online

 

 

 

 

pobierz monolog męski

pobierz monolog kobiecy

Zajęcia aktorskie

dla dzieci w wieku 10-12

 

Zapraszamy dzieci do ogniska teatralnego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na warsztacie skupimy się na działaniach kreatywnych, improwizacyjnych, stworzeniem scenariusza sztuki, która zostanie wystawiona na koniec każdego roku. Odbędą się również warsztaty z empatii i umiejętności korzystania z niej na scenie i w życiu. U nas to dziecko jest najważniejsze, nie efekt. Dajemy młodym aktorom wolność wyrażania się i wspieramy indywidualność. Zakończenie roczne, pokaz finałowy będzie nagrany, a nagranie trafi do rodziców. Liczba osób w grupie: 12. A o bezpieczną atmosferę i wysoki poziom zajęć zadba pedagog Natalia Sołtysik: 

reżyserka i mama. Współpracuje z teatrami w całej Polsce. Prowadzi warsztaty teatralne dla dorosłych, młodzieży i dzieci. Od 2020 roku uczestniczy w  Kursie dla Instruktorów Teatralnych przy Ognisku Teatru Ochoty, gdzie w ramach stażu realizuje teraz z młodzieżą projekt THE STROKE OF INSIGHT. Stypendystka MKiDN 2020 r. W ramach programu stypendialnego „Kultura w sieci" zrealizowała miniserial kosmiczny z uczniami Instytutu Głuchoniemych pt.: WIELKI WYBUCH! https://youtu.be/UYPxVo2Ojkwhttps://youtu.be/9lQpyY_q8Uo,

 

Adres zajęć: Studio Mana Nowolipie 17b

Kiedy: soboty w godz. 10-12. 

Koszt: 1200zł/ semestr - 36 godz. zajęć - start  30 stycznia 

 

Zapisy:

biuro@warsztatyteatralne.eu

 

 

 

 

 

 

 

 

Rezerwacja miejsc.

Warunkiem potwierdzenia rezerwacji jest wpłacenie czesnego w wys. 250zł na niżej podane konto.  

Bezkosztowa rezygnacja z udziału z warsztatów może odbyć się na 8 dni przed rozpoczęciem kursu. Po tym okresie nie zwracamy zaliczki.

Po dokonaniu przelewu, prosimy, wysłać maila na adres biuro@warsztatyteatralne.eu z informacją o rezerwacji miejsca z podaniem numeru telefonu w celu kontaktu.

Centrum Rozwoju Artystycznego Marcin Zarzeczny

mBank 29 1140 2004 0000 3502 8016 2271 z dopiskiem  ‘dla dzieci'.

 

Warsztaty przygotowujące do egzaminów na uczelnie anglojęzyczne – Paula Piotrowska

 

  • Pomoc w wyborze tekstów na egzamin

  • Pomoc językowa (wymowa, pomoc w zrozumieniu tekstów)

  • Praca nad tekstami i potencjalne zadania egzaminacyjne

  • Pomoc w przygotowaniu do rozmowy egzaminacyjnej i do samego egzaminu

  • Pomoc w nagraniu i wyborze ujęć, jeśli egzamin odbywałby się w formie zdalnej

  • Współpraca z firmą Smart Prospect, która pomaga w dostaniu się na studia od strony formalnej

  • Zajęcia prowadzone w języku angielskim

  • Możliwość wykupienia dodatkowych indywidualnych zajęć

  • Część zajęć online, część na żywo

 

Zajęcia zaczynają się od rozgrzewki głosu, ciała i umysłu. Pokaże Wam różne techniki i ćwiczenia, żeby każdy z Was znalazł coś co dla siebie i mógł je zastosować przed egzaminami. Pokażę Wam też techniki relaksacyjne i wizualizacje, które pomogą Wam się rozluźnić i być najlepszą wersją siebie.

Będziemy budowali zaufanie do siebie, żeby każdy czuł się bezpiecznie i wiedział, że może „ponosić porażki” i nawet jest to wskazane. Będziemy wykonywali zadania, które pomogą Wam poznać siebie, zrozumieć postaci, które wybraliście, zbudować wielowymiarowe postaci i efektywnie analizować teksty.

Będziemy rozmawiać, grać w gry i wykonywać improwizacje kontaktowe, które pomogą Wam w lepszej komunikacji z partnerem lub widownią. Chciałabym też przedstawić Wam, krótkie ćwiczenia, które przypomną Wam jak zamienić granie na bycie na scenie, co pogłębi Waszą wrażliwość i prawdę.

Będziemy analizować wybrane przez uczestników teksty Shakespeara, ponieważ są one bardzo istotną częścią egzaminu. Będziemy też improwizować na obu tekstach i wykonywać potencjalne zadania egzaminacyjne.

Przygotuję Was na rozmowę z egzaminatorami, opowiem, jak może wyglądać egzamin na żywo lub online. Jeśli będzie taka potrzeba poćwiczymy rozmowy i powiem Wam jak najlepiej się na nie przygotować.

W trakcie trwania warsztatów będziecie mogli zadawać pytania językowe jeśli coś będzie sprawiało Wam trudności, chciałabym żeby warsztaty dawały też możliwość osłuchania się z językiem, nie tylko były pracą aktorską.

Będzie też możliwość samodzielnych nagrań monologów, do których będę dawała ewentualne poprawki, jeśli ktoś będzie zainteresowany jeszcze intensywniejszą pracą.

 

Zajęcia indywidualne ; 1 godz. - 120zł online, 130zł-w normalnych warunkach

Przycisk

ARCHIWALNE

Technika Ivany Chubbuck została skonstruowana przez jedną z najbardziej pożądanych hollywoodzkich coach'ów aktorskich Ivanę Chubbuck. Technika ta, zbudowana na metodzie Stanisławskiego, mocno opiera się na nauce psychologii i behawiorystyki. Wiele aktorek i aktorów zbudowało swój sukces na Technice Chubbuck, są to m.in.: Brad Pitt, Charlize Theron, Travis Fimmel, Jared Leto, Jake Gyllenhaal, James Franco, Thure Lindhardt, i in. Ivana Chubbuck przygotowywała do filmu "Czekając na wyrok" Hale Berry, która za tę rolę otrzymała Oscara.

Ivana mówi, że ci bohaterowie, którzy próbują zmienić swoje życie, zwalczyć przeciwności losu są tymi, którzy dają nam-widzom nadzieję na zmiany. Idąc za tym, Ivana uczy jak budować dynamiczne postaci, które ze swoją wrażliwością, unikalnym zachowaniem i sposobem myślenia, robią wszystko, by przezwyciężyć przeszkody w celu osiągnięcia życiowego sensu. Ten proces pokonywania blokad, realizacja potrzeb zmiany sama w sobie jest już wygrywaniem. I to odróżnia tę Technikę od innych, bo skupia się na wygrywaniu swojego celu, gdzie emocje są produktem ubocznym, a nie finalnym efektem. Technika Chubbuck pozwala tworzyć postaci, które szukają swojej siły, a kiedy już ją znajdą, przeżywają katharsis. 

"Każdy aktor wie, że zrozumienie swojego bólu jest nieodłączną częścią procesu tworzenia roli. To wiedza wywodząca się już z Techniki Stanisławskiego. Różnica między Techniką Chubbuck a pozostałymi metodami polega na proaktywności. To nie emocje są najważniejsze w aktorstwie, ale potrzeba wygrywania założonego w scenie celu. Uczę aktorów jak korzystać z emocji, by te zmotywowały  do wygranej o swój cel".

Ivana Chubbuck

 

12 kroków Techniki Chubbbuck

1. Cel ogólny postaci

Czego twoja postać potrzebuje od życia najbardziej. Zawsze są to wielkie cele, np. stworzyć rodzinę, odzyskać swoją siłę (najczęściej dla osób, które były nękane, molestowane, stosowne dla morderców, np. Aileen w Monster/Charlize Theron), eksplorować swoją ciemną stronę (postać detektywa Luther'a z serialu Luther/Edris Elba).

2. Cel postaci w scenie

Co twoja postać potrzebuje osiągnąć w scenie. Cel sceny zawsze musi budować cel ogólny i opierać się na głównych potrzebach ludzkich, np.: potrzebuję, żebyś się we mnie zakochał/ potrzebuję, żebyś wziął na siebie winę/ potrzebuję, żebyś mi wybaczył.

3. Przeciwności  

Fizyczne, mentalne, emocjonalne przeszkody postaci powodujące trudności w osiągnięciu celu głównego i/lub sceny.

4. Substytut

Obdarzenie drugiego aktora w scenie osobą z twojego prawdziwego życia, która pokrywa się z celem głównym i sceny. Np. jeśli celem sceny twojej postaci jest "zakochaj się we mnie", wtedy szukasz w swoim życiu osoby od której w danym momencie desperacko, natychmiastowo, najbardziej potrzebujesz miłości. Substytem zawsze są najbliższe nam osoby: mama, tata, rodzeństwo, partner, przyjaciel, czasem nawet ty sam/a.

5. Tematy i intencje

Intencje są powiązane z tematami, są mini celami wspierającymi cel główny i sceny. 

6. Miejsce i czwarta ściana

To miejsce w którym rozmawiasz ze swoim substytem. To narzędzie buduje intymność, prywatność, historię z twoim substytutem, znaczenie, bezpieczeństwo i realność rozmowy..

7. Obiekty wewnętrzne

Obrazy, które przywołujesz myślami, mówiąc do substytutu, słuchając o innych postaciach, miejscach, wydarzeniach.

8. Moment przed (wejściem w scenę)

Wydarzenie, które przywołujesz tuż przed wejściem na scenę lub zanim reżyser krzyknie "akcja", które ma na celu wrzucenie cię od razu w akcję rozmowy. Ma za zadanie uruchomić cię emocjonalnie i cieleśnie, oraz wzbudzić pilną potrzebę rozwiązania problemu.

9. Czynności

Szczotkowanie włosów, sznurowanie butów. Czynności mają za zadanie pokazać co naprawdę myślisz i czujesz. Słowa mogą kłamać, zachowanie nigdy. 

10. Monolog wewnętrzny

Dialog, który prowadzisz w myślach, a którego nie możesz wypowiedzieć na głos, bo jest zbyt wulgarny, nieodpowiedni, 

11. Poprzednie okoliczności

Historia twojej postaci umożliwiająca ci poznać i zrozumieć działania twojej postaci. Poprzednie okoliczności należy spersonalizować, żeby dogłębnie zrozumieć wybory i zachowanie postaci.

12. Odpuść

Technika Chubbuck opiera się na intelekcie aktora, ale nie intelekt nie jest jej celem. To droga do stworzenia pełnej życia postaci, ludzkich zachowań, wielowarstwowości, złożoności, które prowadzą do życia roli, nie odgrywania jej. Żeby pozwolić sobie na naturalne flow pełne spontaniczności, musisz wyjść z głowy i zaufać wielkiej pracy, której dokonałeś/aś w oparciu o pierwsze 11 kroków.

 

Jak wyglądają zajęcia?

Uczestnicy łączeni są w pary i w parze pracują nad sceną, korzystając z podręcznika techniki: The power of the actor - Ivany Chubbuck - książka dostępna m.in,. w empiku, ebay'u na zamówienie. Przy czym kupując na ebay'u czeka się o wiele krócej niż zazwyczaj w empiku.   

 
Technika Ivany
CHUBBUCK 
 

PL/CZ/SK

Grupa spektaklowa w KRAKOWIE-intensywny warsztat aktorski dla dorosłych

HUMOR-komedia, tragikomedia czy po prostu dramat?

SZCZEGÓŁY ORGANIZACYJNE


Kraków
PRACA Z TEKSTEM

Będziemy bazować na pracy z tekstem. 
Planujemy rozgryzać konstrukcje etiud teatralnych, następujących po sobie scen, aż do stworzenia spektaklu.  Będziemy uczyć się na scenach na dramatach( będącymi klasyką literatury polskiej, europejskiej i światowej)tworząc adaptację tekstów. 
Przejdziemy przez proces wyboru tekstu, interpretacji,podtekstu, aż do elementarnych zadań aktorskich na tekstach.
Bedziemy rozwijać kreatywność i pomysłowość,opierając się na improwizacji teatralnej.
Planujemy wprowadzać elementy poszczególnych technik aktorskich.
Będziemy słuchać potrzeb uczestników- dając im to, czego poszukują w teatrze.
Oprzemy nasze działania na pracy z głosem i ciałem.
Skupimy się na podstawach pantomimy oraz commedii dell'arte.
Program zajęć ułatwia przygotowanie tekstów na Akademię Teatralną.
Kurs zakończony mini spektaklem.
Centrum Zielona Strefa, Łazarza 19/9 IIIp.//

18.oo-2o.oo środy//

 grupa 10 osobowa START 8 stycznia

1200zł za I semestr - 36 godzin zajęć// trwają ZAPISY




JAK TO DZIAŁA?
1. Ściągnij monolog w pdf
2. Zrób nagranie telefonem, do monologu dołącz kilka słów o tym dlaczego interesujesz się aktorstwem
3. Wrzuć plik na YouTube
4. Prześlij link na adres biuro@warsztatyteatralne.eu
5. Czekaj na feedback, mailowy lub telefoniczny
6. Weź udział w spotkaniu online 15 marca, gdzie będziemy rozmawiać o nowym kursie, gdzie również będziecie mogli zadać pytania dotyczące swoich monologów.

Ale czy ja się nadaję? Telefon od Pani z Brzeska. Niech mi pan powie, czy jest sens udziału w warsztatach kiedy nigdy wcześniej nie grałam i mam raczej żadne doświadczenie. Często otrzymuję takie telefony. Odpowiedziałem, że najważniejsze w tym wszystkim to mieć frajdę z tego co się robi, ryzykować i próbować się w nowych rzeczach. W braku wiary w siebie tkwi olbrzymi potencjał do wykorzystania w aktorstwie. Możemy brak wiary przekształcić w paliwo do osiągania celów w scenie. Bo w aktorstwie chodzi o wyznaczanie celów i ich osiąganie.

Często otrzymuję takie pytania, dlatego postanowiłem swtorzyć dla Was darmowe konsultacje aktorskie online, gdzie możecie nagrać monolog i przesłać go, a ja dam Wam kilka wskazówek, podpowiem nad czym pracować, co zrobić, żeby wykorzystać strach oraz jak pozwolić sobie na wrażliwość.

Nagrania można przesyłać do 30 lipca.

DZIEŃ OTWARTY 18.06. 11.30-13.00! wakacyjna zajęcia teatralne dla młodzieży

trenuje Marcin Zarzeczny, jedyny licencjonowany nauczyciel Techniki Chubbuck na Polskę, Czechy i Słowację wykształcony w Chubbuck Studio Los Angeles

*warsztat dla aktorów zawodowych oraz studentów szkół aktorskich

***Przy Actors' Center działa agencja aktorska #Showcase. Nasi studenci będą mieli okazję zapisać się do nas i brać udział w castingach.

 

PRYWATNE SESJE - TECHNIKA CHUBBUCK - COACHING

Przygotowujesz się do roli, przesłuchania, nagrania selftape, przemowy (mówcy, adwokaci), nagrania wideoklipu (wokaliści), potrzebujesz pomocy w tym, żeby Twoja praca była efektywna, miała mocny przekaz, potrzebujesz wygrać sprawę o którą walczysz? Zapraszam Cię na prywatną sesję. Również w języku angielskim.

Godzina 200zł 

chubbuck@zarzeczny.eu 504 155 237

Zapraszamy dzieci w wieku 10-13 lat na dzień otwarty! Rezerwacja miejsc chubbuck@zarzeczny.eu.

WIEK: 10-13 LAT/ ILOŚĆ MIEJSC W GRUPIE 13

KIEDY: 4 DO 15 LIPCA

CZAS: poniedziałki-piątki 11.00-14.00/ POKAZ 15 lipca o 18,00

INWESTYCJA:  1200zł płatne do 10 czerwca.

ZAPISY do 10 czerwca: chubbuck@zarzeczny.eu w temacie maila wpisz LATO W TEATRZE/ 

Proponuję Wam zajęcia teatralne na których dowiecie się o co chodzi w „tym całym” aktorstwie. Najpierw poznamy zasady improwizacji, żeby móc pracować na wsparciu, akceptując się wzajemnie i mieć podstawy do samodzielnego i spontanicznego tworzenia scen i fabuły. Kolejnym krokiem będzie stworzenie autorskiego spektaklu, ucząc się po kolei narzędzi teatralnych. Jeśli mówię A U T O R S K I to mam na myśli: fabułę, postaci, kostiumy… jednym słowem wszystko, stworzymy sami. Co więcej, zagracie przed publicznością, bo na koniec wystawimy nasz spektakl. Będziecie mogli zaprosić rodzinę, przyjaciół i wszystkich znajomych królika, a oni będą Was oklaskiwać!

O ZAJĘCIACH

Zajęcia zawierają dużą porcję nauki improwizacji, bo dzięki niej uczymy się przez zabawę i łatwiej wtedy podejmować wyzwania. Na każdych zajęciach znajdzie się też czas na DYKCJĘ I EMISJĘ, bo w teatrze i w życiu warto być dobrze zrozumianym. Przy konstruowaniu spektaklu nie zabraknie czasu na TWORZENIE POSTACI, a najlepiej to robić poprzez działanie, bo granie to działanie. Więcej przecież o nas mówią nasze czyny niż słowa. Skoro już o postaciach mowa, to będzie też RELACJA Z PARTNEREM, bo w aktorstwie najciekawsze jest to co się między nami dzieje. BUDOWANIE SCEN, czyli trochę konfliktu, bo w scenie musi coś się dziać, ale też odrobina zgody, żeby móc dalej budować historię. SPEKTAKL, scenariusz stworzymy z naszych pomysłów, improwizując i inspirując się wzajemnie. Jak już powstanie to będziemy się go trzymać, żeby było profesjonalnie! CEL Z JAKIM AKTOR WCHODZI NA SCENĘ: bo bez tego nie warto na nią wchodzić. No i najważniejsze: WZAJEMNA AKCEPTACJA, bo bez niej nawet najbardziej genialny artysta nie pofrunie.

CZY JA MAM MISJĘ?

Sporo wokół nas krytyki, bo krytyka jest łatwa, szczególnie ta nieuzasadniona i niekonstruktywna. Kiedy byłam nastolatką miałam więcej samokrytyki niż w jakimkolwiek innym okresie życia. Nie twierdzę, że wszyscy tak mieli lub mają, ale nie rzadko spotykam podobne nastawienie wśród nastolatków. To na czym mi zależy na zajęciach, to wdrażanie nawyku akceptacji i wsparcia dla siebie i innych, bo tego potrzebuje nasza część twórcza. Krytyka niszczy twórczość, a akceptacja i wsparcie ją buduje.

DLACZEGO WYBIERAM TEATR AUTORSKI?

Chcę żebyście na naszych zajęciach mogli mówić językiem teatru, o tym co dla Was ważne, co Was śmieszy albo frustruje. I ja to wspieram, bo wierzę w autentyczność.

O MNIE, CZYLI PRYSZNIC EGO:

Nazywam się Anna Kózka jestem aktorką, a od 9 lat także instruktorką Teatralną. Ukończyłam AST im L. Solskiego we Wrocławiu. Doświadczenie zawodowe zdobywałam na deskach warszawskich teatrów (Dramatycznym, 6 piętro, Capitol, Laboratorium Dramatu, Teatrze Kamienica i innych) a także na planach filmowych (m.in. Pierwsza Miłość, Na wspólnej, Na dobre i na złe, O mnie się nie martw).

Doszkalałam się także na warsztatach: z techniki Czechowa, z improwizacji, natomiast obecnie szkolę się w amerykańskiej Technice Ivany Chubbuck. Jako instruktorka zajęć teatralnych przekazuję to co w aktorstwie najlepsze i uczę tego z czego będziecie mogli skorzystać też w innych dziedzinach. Od 9 lat prowadzę grupy i warsztaty teatralne. Piszę autorskie teksty dla dzieci i młodzieży, reżyseruje spektakle teatralne (Burning Birds - Teatr Buffo).

Mam na koncie zajęcia teatralne z młodzieżą i dorosłymi m.in. w:

AktorStudio

The British School

CKW Wilanów

Collegium Civitas

Akademia Multiart Szkoła Artystyczna /AMA film school w Krakowie

PureVoice

Warsztaty:

LO im. Dobiszewskiego w Warszawie

W ramach programu Lato w mieście

Warsztaty edukacyjne dla dzieci w Teatrze Roma

Wakacyjne warsztaty „Podróżomagia”

Cykliczne przygotowywanie studentów do szkół teatralnych

Marcin Zarzeczny z Ivaną Chubbuck

Zaczniemy od pracy z improwizacjami, zobaczymy jakie tematy nas wewnętrznie uwierają, co nam mówi nasza intuicja- to pomoże mi w dobraniu dla Was scen. Pokaże Wam także jak nauczyć się tekstu, bez projektowania „ tego, co mi się wydaje” , a nie tego, co wynika z tekstu. Nauczysz się szybko analizować tekst, patrzeć z perspektywy tego co postać robi, a nie mówi. To będzie pierwszy krok, w kierunku tego, żeby nie oceniać postaci. Następnie skupimy się na pracy z partnerem, jak reagować szczerze i spontaniczne przy wyobrażonych okolicznościach, jak grać relacje, których może nie doświadczyłeś w swoim życiu. Dowiesz się jak pracować z własną wyobraźnią, jak czerpać z niej, żeby poruszała w Tobie autentyczne struny. To będzie wymagało od Ciebie odwagi i zetknięcia z prawdą dotyczącą Twoich prawdziwych relacji, ale nie obawiaj się, będzie to praca w pełni bezpieczna! Będziecsz także ćwiczyć paletę narzędzi, dzięki którym zyskasz łatwy dostęp do emocji. Na samym końcu postaramy się ze scen złożyć spektakl. Być może uruchomimy takie środki jak spontaniczny ruch, choreografię, pantomimę. Tego nie wiemy, ale ufam, że wspólna praca i relacje, które ze sobą zbudujemy sprawią, że będzie to piękne i jedyne w swoim rodzaju przeżycie.

Harmonogram pracy

Wychodząć z potrzeby oderwania się od ciężaru codzienności, proponujemy wam warsztat spektaklowy w którym zajmiemy się tematem HUMORU. Teatr jest tym wspaniałym miejscem, które daje nam możliwość eksplorowania zakazanych przestrzeni. Tutaj bezpiecznie możemy spełniać nasze fantazje. Możemy wyrażać nasze potrzeby bez presji oceny. A HUMOR jest czymś, co powoduje, że możemy nabrać dystansu do siebie, do świata, oswajając się z czymś, czego delikatnie mówiąc, na przykład nie lubimy lub w stosunku do czegoś odczuwamy jeszcze silniejsze emocje jak niechęć czy złość. Celem tego spotkania jest oswojenie i złapanie dystansu do rzeczy, które na codzień budzą w nas dyskomfort. W trakcie procesu stworzymy spektakl w oparciu o temat humoru. W trakcie pracy okaże się czy wyjdzie nam z tego komedia, tragikomedia czy po prostu dramat.

Będziemy bazować na naszych historiach: zasłyszanych, bliskich. Będziemy je przerabiać, improwizować na nich. Opowiadać o komicznych postaciach i zdarzeniach z życia. Skupimy się na scenach solowych, dwójkowych, grupowych. W pracy posłużymy się różnymi technikami scenicznymi. W ramach zajęć będziemy zgłębiać: elementarne zadania aktorskie, etiudy (scenki) teatralne, ćwiczenia integrujące grupę, wchodzenie i wychodzenie z roli, wystąpienia przed grupą, wiedzę o teatrze, gry teatralne, pracę z rekwizytem, improwizację teatralną, gry improwizacyjne (impro), opowiadanie historii (storytelling), zajęcia ruchowe, zajęcia głosowe, piosenkę aktorską, zajęcia pantomimiczne, ćwiczenia dykcyjne i impostacyjne, zajęcia z uwalniania głosu, elementy teatru forum. Cykl spotkań zakończymy pokazem otwartym w formie spektaklu w Teatrze. Zapraszamy.

Warsztat prowadzi DOROTA KACZOR

Jest absolwentką warszawskiej Akademii Teatralnej na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku oraz programu stypendialnego Erasmus w Real Escuela Superior de Arte Dramático w Madrycie. Ukończyła Instruktorski Kurs Kwalifikacyjny NCK z zakresu tańca ludowego oraz Państwową Ogólnokształcąca Szkołę Muzyczną im. J.M. Żebrowskiego w Częstochowie. Jest entuzjastką treningu aktorskiego z zakresu pedagogiki teatru. Brała udział w Teatrotece Szkolnej w Instytucie Teatralnym im.Raszewskiego w Warszawie. Ukończyła szkolenie z zakresu pedagogiki teatru Fundacji Szafa Gra, półroczny kurs commedii dell' arte Studio Dono, warsztaty clowningu Fundacji Dr. Clown, warsztaty Chóru Kobiet. Obecnie szkoli się z zakresu Teatru Forum oraz pracy z głosem w Voice Lab w Instytucie Grotowskiego. Od 10 lat pracuje jako prowadząca zajęcia teatralne oraz głosowe dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Pracowała w wielu ośrodkach teatralnych i muzycznych w Krakowie i Polsce, realizując każdorazowo autorskie przedstawienia i słuchowiska. Pracowala z młodzieżą oraz dorosłymi, przygotowując ich do egzaminów wstępnych na wyższe uczelnie teatralne. W zeszłym roku zrealizowała jako stypendystka ''Projekt Częstochowa'', umożliwiający mieszkańcom bezpłatne warsztaty z dziedziny teatru, głosu, scenopisarstwa, stand-upu i kreatywności (Stypendium Prezydenta Częstochowy w Dziedzinie Teatru 2021). Od 2018 prowadzi Fundację Sztukarnia, zajmującą się kulturą i sztuką. Niezmiennie się szkoli i podnosi kwalifikacje. Łączy działania teatralne ze społecznymi. Pracuje z amatorami i profesjonalistami. Lubi ludzi i swoją prace. Aktywna zawodowo aktorka i wokalistka. Początkująca stand-uperka. W trakcie projektu będzie instruktorką zajęć teatralnych oraz inscenizatorką pokazu końcowego.

OD 18 ROKU ŻYCIA 

START 21 czerwca, wtorki i czwartki 18.00-21.00

MIEJSCE I TERMIN POKAZU: SCENA SUPERNOVA 19 sierpnia 2022

ILOŚĆ MIEJSC W GRUPIE 15/start przy 10 uczestniczkach i uczestnikach

ILOŚĆ PRÓB  włącznie z warsztatem otwartym -19 po trzy godziny, łącznie 57 godzin prób, intensywna i efektywna praca

PROWADZI DOROTA KACZOR

INWESTYCJA 2280 możliwość płatności ratalnej: 1000zł do 12 czerwca, 640zł do 12 lipca, 640zł do 1 sierpnia

FUNDUSZ SPEKTAKLOWY 120ZŁ

ZAPISY do 12 czerwca chubbuck@zarzeczny.eu w temacie maila wpisz GRUPA KRAKOWSKA

***Przy Actors' Center działa agencja aktorska Showcase. Nasi studenci będą mieli okazję zapisać się do bazy i brać udział w castingach.

Rezerwacja miejsc.

Potwierdzenie rezerwacji następuje po wpłaceniu pierwszej raty na konto:

Centrum Rozwoju Artystycznego Marcin Zarzeczny

mBank 25 1140 2004 0000 3202 7799 5413 z dopiskiem ‘Grupa KRAKOWSKA'

Po dokonaniu przelewu proszę wysłać maila na adres chubbuck@zarzeczny.eu z informacją o rezerwacji miejsca, numerem telefonu.

Bezkosztowa rezygnacja z udziału z warsztatów może odbyć się na 2 tygodnie przed rozpoczęciem kursu.  Po tym okresie nie zwracamy zaliczki.

Serdecznie zapraszamy na autorskie warsztaty aktorskie dla dorosłych! Gwarantowana dobra, twórcza atmosfera. Wzmacniane artystycznej sprawczości uczestników! Pobudzanie kreatywności! Dobra zabawa i salwy śmiechu. Dużo dzialań zespołowych, integrujących grupę. Wszystko to na kanwie improwizacji teatralnej. Możliwość realizacji własnych pomysłów artystycznych! Efektem końcowym cyklu warsztatów będzie autorski spektakl stworzony od początku do końca przez uczestników.

Rezerwacja miejsc.

Potwierdzenie rezerwacji następuje po przesłaniu wizytówki, numeru telefonu oraz wpłaceniu zaliczki w wys. 800zł lub pełnej kwoty:

Centrum Rozwoju Artystycznego Marcin Zarzeczny

mBank 25 1140 2004 0000 3202 7799 5413 z dopiskiem ‘Chubbuck/Fajnie lipiec lub sierpień 2022’

Po dokonaniu przelewu proszę wysłać maila na adres chubbuck@zarzeczny.eu z potwierdzeniem, numerem telefonu oraz max dwuminutową wizytówką.

Bezkosztowa rezygnacja z udziału z warsztatów może odbyć się na 2  tygodnie przed rozpoczęciem obozu.  Po tym okresie nie zwracamy zaliczki.

 

Rezerwacja miejsc.

Potwierdzenie rezerwacji następuje po wpłaceniu 1200zł na konto:

Centrum Rozwoju Artystycznego Marcin Zarzeczny

mBank 25 1140 2004 0000 3202 7799 5413 z dopiskiem ‘Lato w teatrze'

Po dokonaniu przelewu proszę wysłać maila na adres chubbuck@zarzeczny.eu z informacją o rezerwacji miejsca, numerem telefonu.

Bezkosztowa rezygnacja z udziału z warsztatów może odbyć się na 2 tygodnie przed rozpoczęciem kursu.  Po tym okresie nie zwracamy wpłaty.

LETNIE OBOZY AKTORSKIE CHUBBUCK/ Chubbuck Week 2022

TERMINY 24-30 lipca 2022/ ZAPISY DO 10 lipca/ KOŚCIELISKO/12 MIEJSC/ 2000ZŁ

15-21 sierpnia/ ZAPISY DO 6 sierpnia/ ZACISZE p. Krakowem/ 12 MIEJSC/ 2150ZŁ link do miejsca: https://zacisze-krakow.pl/

 

 

 

Zapraszamy na letni warsztat aktorski dedykowany aktorom, aktorkom, pasjonatom aktorstwa, aktorom niezawodowym z doświadczeniem, którzy chcą uczyć się budowania postaci na wzór amerykańskich aktorów, którzy tworzą role dynamiczne, bogate psychologicznie, pełne życia. W tym celu posłużymy się hollywoodzką Techniką Ivany Chubbuck, która swoją metodę oparła na psychologii i zachowaniach ludzkich. Narzędzia te poprowadzą nas do czucia naszych potrzeb i przełożenia ich na życie postaci, co pomoże nam tworzyć postaci złożone psychologicznie, innymi słowy, żywe. Skupimy się też na tym jak wyjść z samooceny i lęku przed byciem nagim w swojej wrażliwości, co doprowadzi nas do wolności w wyrażaniu i przyjemności z tego wynikającej. Będziemy uczyć się odpuszczania i świadomości tego, że to wystarczy, że jestem i czuję, i chcę zawalczyć o swoje. To prostsze niż nam się wydaje. A w naszym odczuwaniu, lęku, miłości jest nasza moc. Odkrywajmy ją wspólnie.
Warsztat prowadzi jedyny licencjonowany na Polskę, Czechy i Słowację coach aktorski, Marcin Zarzeczny, wykształcony pod okiem Ivany w Chubbuck Studio Los Angeles.

 

Praca nad 12 krokami Techniki Chubbuck w wakacyjnych oklicznościach w Kościelisku i Zaciszu pod Krakowem. Będziemy mieć na wyłączność całe miejsce, będziemy mogli rozgościć się w naszej pracy i nikt i nic nie będzie nam przeszkadzać. Pracę planujemy w godz. 10.30-13.30 oraz 17.30-20.30 każdego dnia od 25 lipca do 29. Przyjeżdżamy 24 lipca, a wyjeżdżamy 30 lipca po śniadaniu. Zakwaterowanie po dwie osoby w pokoju, jest też jedno dwupokojowe studio gdzie znajdą się trzy osoby. W kontekście sierpniowego obozu przyjeżdżamy 15 sierpnia, wyjeżdżamy 21 po śniadaniu, zakwaterowanie również w pokojach dwuosobowych. Do dyspozcyji mamy również basen. Przewidujemy dwa posiłki dziennie, śniadania i obiadokolacje. Będzie to mocny zastrzyk wiedzy i doświadczania Techniki. Chodźcie, fajnie będzie.

 

dzień otwarty 2 września na ZOOM

Chubbuck Studio dzień otwarty 2 września o 19.00 zoom

pobierz scenę

COACHING pięciomiesięczny / WARSZAWA

poniedziałki 17-21, start 19 września do końca lutego 2023/ kroki 1-5 oraz 8/ 3300 lub 600zł miesięcznie// Nowolipie 17b/99/ TYLKO 10 MIEJSC/ 4 próby w miesiącu

wtorki 17-21 MASTERCLASS kroki 1-12/ start 20 września do końca lutego 2023/ 5,5 miesięca/ 3300zł lub 600 miesięcznie// 10 MIEJSC dla osób po wprowadzeniu/ 4 próby w miesiącu

WARSZTATY DWU, TRZYDNIOWE/ WPROWADZENIE DO TECHNIKI CHUBBUCK przeznaczone dla aktorów, studentów szkół aktorskich oraz aktorów niezawodowych gotowych na pracę z emocjami*

*aktorzy niezawodowi proszeni są o przygotowanie self-tape z monologiem. Na tej podstawie będziemy rozpatrywać kandydatury.

WARSZAWA/  KROKI 1-12/ 29, 30 września i 1 paźdz, 15h warsztatu w godz. 17-22/ zapisy do 12 września || 550 zł do 25 sierpnia w przedsprzedaży// 620zł od 26 VIII //udział jako obserwator/ka 200zł// Mokotowska 24/63// TYLKO 8 miejsc

WROCŁAW/ AST/ 25 VI w godz. 17-22, 26 VI 14-19.oo/ KROKI 1-5+ Czynności/ zapisy do 13 VI/ 500zł/ dla studentów 400zł/ udział jako obserwator/ka 150zł/ TYLKO 10 MIEJSC

KRAKÓW/ SCENY KOMEDIOWE/ Teatr SUPERNOVA/ 15 VII 17-22.OO, 16 VII 14-19.OO/ KROKI 1-5+Czynności/ zapisy do 10 VII/ 500zł/ dla studentów 400zł/ udział jako obserwator/ka 150zł/ 10 MIEJSC

Na tym warsztacie skupimy się na scenach komediowych. Będziemy eksplorować te przestrzenie z których bierze się komizm. Ivana mówi, że komedia bierze się z jeszcze większej desperacji i potrzeby zrealizowania celu niż w dramacie. Idąc za tym będziemy szukać takich personalnych tematów, które będą pobudzały naszą desperację i silną motywację, które to wykorzystamy do zrealizowania celów w scenach. Będziemy uczyć się silnej obecności tu i teraz, proaktywności, która wspomaga budowanie komizmu, jednocześnie przybliża nas do wygranej. Wygrywanie swojego jest jedną z najistotniejszych założeń Techniki Chubbuck. Stawanie za sobą, zdrowy egoizm, wyrażanie swojego głosy i walka o swoje zawsze, nawet kiedy może się wydawać, że jesteśmy na straconej pozycji. Naszym zadaniem jest stworzenie postaci tragikomicznej, nie skupimy się na pustym dowcipie, będziemy budować postaci z krwi i kości, których zachowanie w określonych okolicznościach będzie komiczne.

 

 

zajęcia prowadzi Marcin Zarzeczny wykształcony w Ivana Chubbuck Studio Los Angeles - jedyny licencjonowany nauczyciel Techniki Chubbuck na Polskę, Czechy i Słowację 

ilość miejsc: 10

rezerwacja: chubbuck@zarzeczny.eu/ zostaw w mailu nr telefonu 

DZIEŃ OTWARTY online: 17 czerwca, czwartek 18.00-21.00 ZOOM

zapisy: chubbuck@zarzeczny.eu

ZAJĘCIA STAŁE prowadzone w systemie hybrydowym, w 90% stacjonarnie

 

Sesje prywatne online lub na żywo - 200zł/ 1h

REZERWACJA MIEJSC

Potwierdzenie rezerwacji następuje po przesłaniu nam wizytówki z numerem telefonu i krótkiej notce o sobie oraz wpłaceniu czesnego w przypadku zajęć stałych w Warszawie, pełnej kwoty w przypadu zajęć dwudniowych na konto:

Centrum Rozwoju Artystycznego Marcin Zarzeczny

mBank 25 1140 2004 0000 3202 7799 5413 z dopiskiem ‘Chubbuck/miasto/miesiąc’

Po dokonaniu przelewu proszę wysłać maila na adres chubbuck@zarzeczny.eu z informacją o rezerwacji miejsca, numerem telefonu oraz max dwuminutową wizytówką.

Bezkosztowa rezygnacja z udziału z warsztatów może odbyć się na :

-2 tygodnie przed rozpoczęciem warsztatów dwudniowych i stałych

-2 tygodnie przed rozpoczęciem kursu - warsztaty aktorskie w Warszawie.

Po tym okresie nie zwracamy zaliczki. Każda płatność do 10 dnia miesiąca.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych. Zarówno tych, którzy "liznęli" już teatru, jak i tych, którzy nigdy nie mieli z nim do czynienia. W przyjaznej atmosferze będziemy próbować i doświadczać oraz pogłębiać swoje umiejętności. Masz problemy z wystąpieniami przed grupą? Jesteś osobą nieśmiałą? Chciała/łbyś mówić pewniej, mocniej, głośniej? Brakuje ci luzu w towarzystwie? Marzysz od lat o aktorskie? Chcesz się sprawdzić na scenie? Brakuje Ci na co dzień kreatywności i zabawy? Śmieszy i wzrusza Cię tak jak nas, Louis de Funès, Woody Allen, Ricky Gervais czy Rowan Atkinson? Po pandemii brakuje ci pracy w grupie, poznania nowych osób, wspólnej twórczej przestrzeni? W obliczu aktualnych wydarzeń szukasz miejsca, gdzie na chwilę możesz zrzucić ciężar problemów? Dobrze trafiłaś/eś! Będziemy pracować na fragmentach znanych tekstów komediowych, tworząc swoje autorskie interpretacje. Czekamy na ciebie! Lada dzień ruszamy. Do zobaczenia!

Chubbuck Studio. Będziemy robić super rzeczy. Technika Ivany Chubbuck polega na wykorzystaniu personalnego bólu i użyciu go w sztuce. Ten ból zamieniamy w motywację do zrealizowania celu jaki wyznaczamy dla postaci w scenie, a co za tym idzie, również sobie. Praca wygląda w ten sposób, że najpierw wyznaczamy cel życia postaci, są to zawsze najważniejsze potrzeby ludzkie, np. potrzebuję założyć rodzinę, znaleźć miłość, potrzebuję zamknięcia (dla postaci związanych ze śmiercią najbliższych), wybaczenia, etc. Potem pracujemy nad określeniem celu w scenie, który buduje cel życia postaci. Załóżmy, że celem życia postaci jest: potrzebuję, żebyś mi wybaczył. Odpowiednim celem w scenie dla celu życia postaci, określanym na podstawie kontekstu i treści sceny może być np., potrzebuję twojego wsparcia w odnalezieniu odwagi, bym mógł przeprosić. Jest to przykładowy cel w scenie, bardzo prawdopodobny. Na kolejnym etapie określamy przeszkody dla postaci w osiągnięciu celu w scenie. Od tego momentu zaczyna się fascynująca przygoda, teraz moim zadaniem jest znalezienie substytutu, czyli osoby od której w swoim życiu potrzebuję w danym momencie tego samego co moja postać w scenie. Do znalezienia tej osoby korzystam z narzędzia "informational diary", pamiętnika informacyjnego. Moim substytutem zawsze są osoby dla mnie najważniejsze, mama, tata, brat, siostra, mąż, żona, etc. Od tego momentu pracuję z moim substytutem. Zakładając, że moim substytutem jest moja matka, już wiem, że to co nas dotyczy jest super silne, w związku z tym, moja motywacja do wejścia w scenę jest olbrzymia. Przekłada się to na stworzenie pełnej życia postaci. Kiedy już moja potrzeba jest uświadomiona w sercu i ciele, mam już gotową motywację do wygrania swojego celu. Pomaga w tym jedna z ideii Ivany, że nigdy nie gramy ofiary, nawet jeśli postać jest napisana jako ofiara, zawsze walczymy do samego końca. Ludzie potrzebują inspiracji, potrzebują bohaterów, którzy będą ich/nas inspirować do zmian w życiu działających na naszą korzyść. Jest to niuans, ale ten niuans robi ogromną robotę w jakości i efektywności aktora/ki. U Ivany najważniejsze jest postawienie celu i próba wygrania go za wszelką cenę. To powoduje, że taki rodzaj aktorstwa jest emocjonujący i trudno oderwać od takiego performansu uwagę. No one wants to watch passenger, you need to be driver. Ivana Chubbuck, z wykształcenia m.in. psycholożka, socjolożka doskonale wychwyciła zachowania ludzkie i efektywnie zawarła je w swojej Technice. Żeby zwiększyć efektywność i efektowność aktorstwa Ivana zamieściła w swojej metodzie również kolejne kroki, jak obiekty wewnętrzne, tematy i minicele, miejsce, monolog wewnętrzny, ostatnią myśl, czynności, wcześniejsze okoliczności i oczywiście krok 12, najtrudniejszy-zaufaj swojej pracy, odpuść i baw się dobrze. Bo efektem końcowym ma być przyjemność z mojego działania aktorskiego. Ból jest tylko podstawą naszej motywacji, reszta to dobra zabawa i przyjemność z grania i wygrywania. 

Podczas warsztatu będziemy uczyć się wykorzystania poszczególnych kroków w aktorstwie, czerpania z naszego bólu i zmiany go na nasze złoto-changing shit into gold, zdrowego egoizmu, bo bez niego nie ma motywacji do wygrywania, przyjemności bycia w intymnym kontakcie. Tak, jest to potężna i wspaniała technika.

zobacz co ciekawego obecnie robimy

Kościelisko 24-30 lipca

Zacisze 15-21 sierpnia

TECHNIKA CHUBBUCK - jako jedyni w kraju akredytowani do nauczania przez Chubbuck Studio Los Angeles

English

Chubbuck’s Technique was constructed by one of the most wanted Hollywood acting coach - Ivana Chubbuck. She had developed her own process, which builds on teaching traditions that stretch back to Stanislavski and infuses them with current advances in behavioral science and psychology. Many actresses and actors have succeeded thanks to Chubbuck’s Technique (e.g. Brad Pitt, Charlize Theron, Travis Fimmel, Jared Leto, Jake Gyllenhaal, James Franco, Thure Lindhardt and many more). Ivana had prepared Halle Berry to a lead role in „Monster's Ball”. For this part, Berry have won Best Actress at the Academy Awards.

Ivana use to say that characters who try to change their lifes, who has resilience in the face of adversity are those who give us hope for changes. She teaches how to create dynamic, vivid individuals. With their sensibility, one-of-a-kind affectations and way of thinking they will do everything possible to achieve the life sense. This process of overcoming obstacles and meeting the needs of change is already winning. That’s the difference between the Chubbuck Technique and those developed in the past - we teach actors how to use their emotions not as an end result, but as a way to empower a goal. This technique teaches actors how to win. It allows you to create characters who are looking for their strength, and when they find it, they experience catharsis.

„Every actor knows that discovering and understanding your personal pain is an inherent part of the acting process. This has been true since Stanislavski. The difference between the Chubbuck Technique and other methods is in proactivity. The most important thing in acting are not emotions but the need to win the goal assumed in the scene. We teach actors how to use their emotions not as an end result, but as a way to empower a goal”

OPEN DAY 20/July/ZOOM registration: chubbuck@zarzeczny.eu

Marcin Zarzeczny

(Supernova/Netflix, Serce do walki/Netflix, Odwilż/HBO Max, Klangor/Canal+, Mój dług/obecnie w kinach, M jak miłość/TVP)

Zapraszamy na dzień otwarty Chubbuck Studio. Pokażemy Wam jak pracujemy Techniką Ivany Chubbuck, która jest jedną z najbardziej znanych trenerek aktorstwa w Hollywood. Mieszka w Los Angeles, gdzie prowadzi swoje studio i coach'uje aktorów do ról. Jej klienci to takie nazwiska jak Jim Carrey, Halle Berrry, Jake Gylenhall, Charlize Theron, i wielu innych topowych aktorów amerykańskich. Ivana ma niemal na całym świecie swoich nauczycieli. W Polsce jej jedynym licencjonowanym nauczycielem jest Marcin Zarzeczny, absolwent Programu Treningowego Chubbuck Studio Los Angeles w 2021 roku. Podczas dnia otwartego będziemy omawiać kroki opisane przez Ivanę w jej bestsellerze "The power of the actor", spróbujemy też zanalizować przedostatnią scenę z No country for old men. Uczestnicy proszeni są o obejrzenie tego filmu i zastanowienie się nad celami życia bohaterów i celami w scenie dlo obu postaci. Obowiązują zapisy: chubbuck@zarzeczny.eu. W temacie wiadomości proszę wpisać 'dzień otwarty'. Spotkanie będzie prowadzone na platformie ZOOM-online,

Lista miejsc ograniczona.

Do zobaczenia!

Chubbuck Technique 
PRAGUE/BRATISLAVA

 

***Przy Actors' Center działa agencja aktorska Showcase. Nasi studenci będą mieli okazję zapisać się do bazy i brać udział w castingach.

 

Rezerwacja miejsc.

Potwierdzenie rezerwacji następuje po wpłaceniu pierwszej raty w wys. 850zł na konto:

Centrum Rozwoju Artystycznego Marcin Zarzeczny

mBank 25 1140 2004 0000 3202 7799 5413 z dopiskiem ‘Grupa Meisnerowa

Po dokonaniu przelewu proszę wysłać maila na adres chubbuck@zarzeczny.eu z informacją o rezerwacji miejsca, numerem telefonu.

Bezkosztowa rezygnacja z udziału z warsztatów może odbyć się na 2 tygodnie przed rozpoczęciem kursu - warsztaty aktorskie w Warszawie.
Po tym okresie nie zwracamy zaliczki.

Warsztaty aktorskie prowadzi:

EWA OSTROWSKA-KUNERT — aktorka, trenerka Techniki Meisnera. Jest jedną z nielicznych osób w Polsce sumiennie wykształconych w tej technice. Absolwentka londyńskiego Actors Temple. Obecnie szkoli się u Scotta Trost w Meisner Institute Los Angeles. Uczyła m.in w: studio Acting Coach, Drama Point, Actors` Center Marcina Zarzecznego, Laboratorium Meisnera, AktorStudio Romy Gąsiorowskiej oraz Szkole Impro. Na scenie można zobaczyć ją w spektaklach Wytwórni Komedie Dramaty Inne Tematy, które także współprodukuje. 

Technika Meisnera / grupa spektaklowa WYRAŹ SIĘ/ o szczegółach wkrótce

CHUBBUCK TECHNIQUE THE 12 TOOLS CHECKLIST

 

  • OVERALL OBJECTIVE: What does your character want from life more than anything? Finding what your character wants throughout the entire script.

 

  • SCENE OBJECTIVE: What your character wants over the course of an entire scene, which supports the character’s OVERALL OBJECTIVE.

 

  • OBSTACLES: Determining the physical, emotional and mental hurdles that make it difficult for your character to achieve his or her OVERALL and SCENE OBJECTIVE.

 

  • SUBSTITUTIONS: Endowing the other actor in the scene with a person from your real life that makes sense to your OVERALL OBJECTIVE and your SCENE OBJECTIVE. For instance, if your character’s SCENE OBJECTIVE is “to get you to love me,” then you find someone from your present life that really makes you need that love – urgently, desperately and completely. This way you have all the diverse layers that a real need from a real person will give you.

 

  • INNER OBJECTS: The pictures you see in your mind when speaking or hearing about a person, place, thing or event.

 

  • BEATS and ACTIONS: A BEAT is a thought. Every time there’s a change in thought or tactic, there’s a BEAT change. ACTIONS are the mini-OBJECTIVES that are attached to each BEAT that support the SCENE OBJECTIVE and, therefore, the OVERALL OBJECTIVE.

 

  • MOMENT BEFORE: The event that happens before you begin the scene (or before the director yells, “Action!”), which gives you a place to move from, both physically and emotionally. MOMENT BEFORE is the event (re-imagined in your thoughts) that gives you the urgency to get your SCENE OBJECTIVE.

 

  • PLACE AND FOURTH WALL: Using PLACE and FOURTH WALL means that you endow your character’s physical reality – which, in most cases, is realized on a stage, soundstage, set, classroom or on location – with attribrutes from a PLACE from your real life. Using PLACE and the FOURTH WALL creates privacy, intimacy, history, meaning, safety and reality. The PLACE/FOURTH WALL must support and make sense with the choices you’ve made for the other tools.

 

  • DOINGS: The handling of props, which produces behavior. Brushing your hair while speaking, tying your shoes, drinking eating, using a knife to chop, etc. are examples of doings. The act of using DOINGS tells us what you are really thinking and feeling. Remember, words can lie, behavior never does!

 

  • INNER MONOLOGUE: The dialogue that’s going on inside your head that you don’t speak out loud because it’s vulgar, too revealing, not politically correct, ineffective, and exposing second guessing/insecurities. Dialogue, that can’t be spoken aloud because it would defeat your purpose/OBJECTIVE.

 

  • PREVIOUS CIRCUMSTANCES: Your character’s history. The accumulation of life experiences that determines why and how they operate in the world. And then personalizing the character’s PREVIOUS CIRCUMSTANCES to that of your own so you can truly and soulfully understand the character’s behavior and become and live the role. Remember: it is your past that establishes your present life choices, and how you currently negotiate life.

 

  • LET IT GO: While the Chubbuck Technique does use an actor’s intellect, it is not a set of intellectual exercises. This technique is the way to create human behavior so real that it produces the grittiness, textures, layers and rawness of becoming a true human being – to live a role, not perform it. In order for you to duplicate the natural flow of life and be spontaneous, you have to get out of your head. To achieve this you have to trust the work you’ve done with the previous eleven tools, and LET IT GO. (THIS IS A VERY IMPORTANT STEP!)

Chubbuck Studio to jednye akredytowane przez Official Ivana Chubbuck Studio Los Angeles miejsce nauczania Techniki Chubbuck w Polsce, Czechach i Słowacji.

Coachuje Marcin Zarzeczny, uczeń Ivany Chubbuck.

coachingi semestralne

dzień otwarty

coaching dwu/trzydniowy

grupa spektaklowa TECHNIKĄ MEISNERA

coaching prywatny do castingów i tworzenia ról

1. Podstawowe ćwiczenia. Wprowadzenie do Technii Meisnera.

2. Niezależne czynności.

3. Przypisanie scen odpowiadających na niezrealizowaną potrzebę aktora, cold reading, pierwsze wrażenia, początek analizy tekstu. Co moja postać robi, czego chce w scenie, czego chce od partnera, czego ja chcę od drugiego aktora. Ufizycznienie celu. Nauka tekstu.

4. Dokończenie procesu analizy sceny.

5. Personalizacja okoliczności sceny. Budowanie relacji z partnerem/ką.

6. Czynności.

7. Badanie relacji-improwizacje.

8. Ustalenie celu postaci i praca nad nim. Osiągnięcie celu: taktyki aktorskie. 

9. Nadawanie unikalnego charakteru postaci. Określanie rekwizytów i kostiumów. Ustawianie scen.

10. Praca z pamiętnikiem-wybór tekstów do zamknięcia scenariusza.

11. Próby całościowe.

12. Próby całościowe.

13. Próba w Teatrze Druga Strefa, Ustawianie świateł, próby dźwiękowe-próba generalna.

14. Otwarty warsztat w Teatrze XL.

Edycja październikowa kursu Techniką Meisnera tym razem rozpocznie się 16 godzinnym wprowadzeniem do techniki, skupiającym się na ćwiczeniu Repetition (Powtórki). To ćwiczenie ma za zadanie otworzyć nas emocjonalnie, nauczyć skupiania swojej uwagi na Partnerze, a jednocześnie zdejmować ją z siebie, być i działać w "tu i teraz", reagować spontanicznie, wyjść z własnej głowy, oduczać myślenia, nastawiać na czucie. Kolejnym etapem kursu będzie ćwiczenie "Independent activity" (niezależna czynność). Będziemy badać co Meisner miał na myśli mówiąc: "acting is doing". To szalenie inspirujące ćwiczenie, w którym eksploruje się działania (wszystkie czynności, których nigdy wcześniej nie mieliśmy okazji wykonywać: tańczenie, żonglowanie, granie na instrumencie, malowanie, gotowanie itp) będzie nastawione na eksplorowanie głównego tematu kursu, czyli Wyrażaniu się. Następnie uczestnicy dostaną dobrane sceny oraz metodę jak się ich uczyć "na biało". Ten etap zbiegnie się z przerwą świąteczno - sylwestrową. W nowym roku będziemy badać relacje w scenie, szukać celów, powodów, motywacji postaci, aby połączyć postać ze sceny z własną osobą. Wreszcie nastąpi etap budowania pokazu spektaklu, którego premiera odbędzie się 23 marca 2023r., w jednym Teatrze XL. Nabór na kurs już się rozpoczął i będzie poprzedzony castingiem (nagrania wideo). Ilość miejsc na kursie ograniczona do 12 osób.

A w szczególe?

Co czujesz kiedy czytasz: Swobodne wyrażanie się.

Tęsknotę? Wolność? Nadzieje? A może obietnicę?

Nasze wewnętrzne dziecko (tak, wiem - brzmi jak frazes) cały czas w nas jest i czeka żeby się z nami pobawić.

Pokazać nam na powrót, że można tak całym sobą. Wyrażać siebie. Że można tak bezczelnie, zachłannie, od czubków palców aż do księżyca!

Że wtedy wcale nie jest infantylnie, nie jest niemądrze, nie jest niedojrzale.

 

 Nasze wewnętrzne dziecko nie zna: bo za mało czasu, że kiedy indziej, bo to już nie wypada, głupka z siebie robić nie będę, a w ogóle co ludzie powiedzą, no i kto to widział żeby tak...? Pajac, wstydu nie ma, do cyrku się nadaje. Na tym warsztacie chcę mówić do Ciebie i przy okazji do siebie: wyrażaj się! Żeby dotrzeć do tej wolności, będziemy akceptować WSZYSTKIE EMOCJE. Potem je wyciągać na zewnątrz, dzielić się nimi, przyjmować, odbierać, dawać, nie oceniać, reagować i jeszcze trochę innych. A kiedy to już będzie w nas sprawne i poczujemy, że te emocje to nasze narzędzie pracy, wtedy zaczniemy pracować z wyobraźnią. Naszym największym darem. Wyobraźnia pozwala nam w sposób bezpieczny stwarzać iluzje prawdy. Z resztą nasza wyobraźnia to także nasza prawda. Prawda o nas samych. Naszych motywacjach, naszych lękach, naszych marzeniach.

Będziemy uczyć się skupiać na czynności, nie tracąc przy tym kontaktu z partnerem . Będziemy także doświadczać twórczej wolności, działania przy założonych okolicznościach, a wszystko to po to, żeby w praktyce nauczyć się „życia w prawdzie", ale na scenie.

Następny etap to: przydzielenie scen, nauka tekstów (nauka technik zapamiętywania) oraz analiza. Po przerwie świątecznej spotkamy się, żeby w oparciu o podstawy zbudowane w 1 części warsztatów, zbudować spektakl, zakończony premierą na scenie profesjonalnego teatru.

Pisząc to ja już się uśmiecham. Zapraszam Cię do eksplorowania wolności razem ze mną. Czy to nie jest dobry na to moment?

Zapraszamy Was do świata, w którym bedziecie mogli wyrazić siebie w pełni. Chcemy usłyszeć Wasze głosy. Chcemy stworzyć Wam taka przestrzeń, w której nie będziecie mysleć co powiedzą i pomyślą inni. 

 

Sama latami borykałam się poczuciem, że jest mnie za dużo. Czy to był głos plynacy z mojego wnętrza? Nie! Kiedyś usłyszałam, że za bardzo na siebie zwracam uwagę, bo jestem taka energiczna. Kiedy? Jakoś w podstawówce. Na egzaminach do szkoły teatralnej usłyszałam, że ciężko się na mnie patrzy bo mam napodbudliwa mimikę twarzy. Jeszcze kiedyś, że wyglądam tak, że mogę grać tylko ( i tu cytat od profesora Akademii ) "dzidzie pierniki". Nazbierałoby się tego dużo więcej. To tylko kilka przykładów. Jak to się przełożylo na moje aktorstwo? Prosto-zablokowalo mnie to na na lata w tym, żeby swobodnie się wyrażać, bo przecież muszę spełniać oczekiwania innych. A kogo chcemy oglądać w filmach czy teatrze? Aktorów czy ludzi? Ludzi, którzy są podobni do nas, mają te same bolączki, mierzą, się z podobnymi problemami. Moje uwolnienie nastąpiło dopiero po spotkaniu z Techniką Meisnera. Wtedy okazało się, że te wszystkie moje "cechy" są moimi skarbami, czymś unikatowym. Że ja jestem unikatowa. Jak każdy z nas. Jak każdy z Was.

 

Aktorstwo to bezpieczna przestrzeń wyrażania się. Pod płaszczykiem postaci można wyrażać emocje bez lęku o to jak zostaną odebrane. Czy nie jest to przyjemne? Być tym, co teraz czuję? W tym celu będziemy tworzyć przestrzeń w którym moje prywatne ja nie będzie musiało się zastanawiać nad tym czy zostanie ocenione. Będziemy wyrażać się na sto, dwieście, a nawet trzysta procent, szukając przyjemności w uwalnianiu emocji. Kolejnymi etapami naszego warsztatu będzie nauka bycia w emocjonalnym kontakcie ze sobą i partnerem oraz zaawansowanego ćwiczenia Independent Activity. Poprzez to ćwiczenie będziemy dawać sobie wolność ( czyli tak naprawdę miłość ) do wyrażania siebie w pełni. Poszerzymy warsztat aktorski, bo to ćwiczenie da nam mnóstwo kreatywnego potencjału do budowania postaci. Finałem naszego warsztatu będzie pokaz przedstawienia w profesjonalnym warszawskim Teatrze XL. Zbudujemy je na podstawie scen filmowych.

 

Chcemy Was zainspirować do poszukiwania radości poprzez warsztat aktorski. Będziemy Was wspierać w jej uwalnianiu przez dążenie do nieskrępowanego kontaktu z partnerem, swobody wyrażania siebie i wolnego reagowania na to co daje partner. Posługując się Techniką Meisnera będziemy iść do wolności bycia bez oceny. Bazą naszej twórczości będą sceny filmowe, a na jej zwieńczenie damy pokaz w profesjonalnym teatrze.

OD 18 ROKU ŻYCIA 

START i próby od 26 października w każdą środę

MIEJSCE I TERMIN POKAZU: 23 marca 2023r. TEATR XL

MIEJSCE PRACY: Studio Mana, ul. Nowolipie 17b

ILOŚĆ MIEJSC W GRUPIE 12

ILOŚĆ PRÓB  21 czterogodzinnych

PROWADZI EWA OSTROWSKA-KUNERT

INWESTYCJA   3400zł

FUNDUSZ SPEKTAKLOWY 120ZŁ

ZAPISY do 18 października chubbuck@zarzeczny.eu w temacie maila wpisz GRUPA MEISNEROWA

Grupa spektaklowa TECHNIKĄ MEISNERA/ wyraź się

pokaz premierowy Grupy Spektaklowej w Technice Meisnera, sierpień 2022

Zapraszamy Was do świata, w którym bedziecie mogli wyrazić siebie w pełni. Chcemy usłyszeć Wasze głosy. Chcemy stworzyć Wam taka przestrzeń, w której nie będziecie mysleć co powiedzą i pomyślą inni. 

 

Sama latami borykałam się poczuciem, że jest mnie za dużo. Czy to był głos plynacy z mojego wnętrza? Nie! Kiedyś usłyszałam, że za bardzo na siebie zwracam uwagę, bo jestem taka energiczna. Kiedy? Jakoś w podstawówce. Na egzaminach do szkoły teatralnej usłyszałam, że ciężko się na mnie patrzy bo mam napodbudliwa mimikę twarzy. Jeszcze kiedyś, że wyglądam tak, że mogę grać tylko ( i tu cytat od profesora Akademii ) "dzidzie pierniki". Nazbierałoby się tego dużo więcej. To tylko kilka przykładów. Jak to się przełożylo na moje aktorstwo? Prosto-zablokowalo mnie to na na lata w tym, żeby swobodnie się wyrażać, bo przecież muszę spełniać oczekiwania innych. A kogo chcemy oglądać w filmach czy teatrze? Aktorów czy ludzi? Ludzi, którzy są podobni do nas, mają te same bolączki, mierzą, się z podobnymi problemami. Moje uwolnienie nastąpiło dopiero po spotkaniu z Techniką Meisnera. Wtedy okazało się, że te wszystkie moje "cechy" są moimi skarbami, czymś unikatowym. Że ja jestem unikatowa. Jak każdy z nas. Jak każdy z Was.

 

Aktorstwo to bezpieczna przestrzeń wyrażania się. Pod płaszczykiem postaci można wyrażać emocje bez lęku o to jak zostaną odebrane. Czy nie jest to przyjemne? Być tym, co teraz czuję? W tym celu będziemy tworzyć przestrzeń w którym moje prywatne ja nie będzie musiało się zastanawiać nad tym czy zostanie ocenione. Będziemy wyrażać się na sto, dwieście, a nawet trzysta procent, szukając przyjemności w uwalnianiu emocji. Kolejnymi etapami naszego warsztatu będzie nauka bycia w emocjonalnym kontakcie ze sobą i partnerem oraz zaawansowanego ćwiczenia Independent Activity. Poprzez to ćwiczenie będziemy dawać sobie wolność ( czyli tak naprawdę miłość ) do wyrażania siebie w pełni. Poszerzymy warsztat aktorski, bo to ćwiczenie da nam mnóstwo kreatywnego potencjału do budowania postaci. Finałem naszego warsztatu będzie pokaz przedstawienia w profesjonalnym warszawskim Teatrze XL. Zbudujemy je na podstawie scen filmowych.